szklanenegatywy.pl Audioprzewodnik po "Szlaku bez końca" Galeria zdjęć  west
ZARZĄD
  1. Prezes - Witold Silski
  2. Wiceprezes - Szczepan Sobczak
  3. Wiceprezes - Robert Kaczmarek
  4. Sekretarz - Danuta Wróblewska
  5. Skarbnik - Jolanta Bordulak

Członkowie

  • Jerzy Fabiś
  • Jan Prządka
  • Ewa Weil
  • Teresa Sobkowiak
  • Elżbieta Kaczmarek
  • Zbigniew Woziński
  • Sławomir Matysik
  • Tadeusz Wróbel
RADA

 

Członkowie

  • Tomasz Janeczek
  • Ewa Woś
  • Monika Toboła
  • Brygida Wróblewska
  • Jerzy Jaszczak
  • Stanisław Daszkiewicz
  • Grażyna Znamirowska - Szwarc
KOMISJA REWIZYJNA
  1. Przewodniczący - Zdzisław Krupa
  2. Jadwiga Hirt
  3. Jolanta Greczyło
  4. Henryka Kamińczak

Lokalna Grupa Działania Regionu Kozła

Lokalna Grupa Działania Regionu Kozła posiada status Stowarzyszenia, została zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym w dniu 18 maja 2006 r. pod numerem: 0000257273. 

Zgodnie z § 1 Statutu Stowarzyszenia jest ono dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem, o celach niezarobkowych, mającym na celu:

a) Działanie na rzecz zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich;
b) Aktywizowanie ludności wiejskiej;
c) Realizację lokalnej strategii rozwoju opracowanej przez lokalną grupę działania (LGD);
d) Podnoszenie wartości lokalnych produktów zwłaszcza przez ułatwianie małym jednostkom produkcyjnym dostępu do rynków dzięki wspólnym działaniom;
e) Wykorzystanie zasobów naturalnych i kulturowych, w tym potencjału obszarów należących do sieci Natura 2000.


Proces budowania partnerstwa w ramach Lokalnej Grupy Działania Regionu Kozła rozpoczął się już w roku 1995, kiedy to siedem gmin położonych wzdłuż rzeki Obry postanowiło zawiązać stowarzyszenie dla realizacji wspólnych działań kulturalnych, sportowych, turystycznych i gospodarczych. Utworzone wtedy zrzeszenie nazwano Stowarzyszeniem Gmin RP Region Kozła, od nazwy instrumentu ludowego powszechnie stosowanego w tym obszarze. W roku 2006 z inicjatywy tego Stowarzyszenia doszło do powołania Lokalnej Grupy Działania Regionu Kozła. Zebranie założycielskie odbyło się 19 kwietnia 2006 r. w Babimoście. W spotkaniu tym uczestniczyło 47 osób reprezentujących 3 sektory tzn. gospodarczy, publiczny i społeczny, które wyłoniły spośród siebie organy Stowarzyszenia oraz uchwaliły pierwszy statut. Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Regionu Kozła zostało zarejestrowane w dniu 18 maja 2006 r. co umożliwiło rozpoczęcie przygotowań do aplikowania o środki finansowe w ramach programu Leader. 

Pierwszy projekt w ramach I Schematu został zrealizowany na kwotę 56 000 zł, a jego najważniejszym efektem było opracowanie Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz systematyczne zwiększanie liczby członków działających w Stowarzyszeniu, spośród których wyłoniła się grupa osób aktywnie przygotowujących Stowarzyszenie do udziału w II Schemacie programu Leader. W okresie tym przygotowano również wniosek o środki w ramach projektu Leader + II Schemat na kwotę 738 200 zł. 

Po podpisaniu 19 lutego 2007 r. umowy z Fundacją FAPA o dofinansowanie projektu „Region Kozła inny niż wszystkie” przystąpiono do działań, mających na celu realizację projektów związanych z promocją obszarów wiejskich, mobilizowaniem lokalnej społeczności do wzięcia udziału w działaniach podejmowanych na rzecz rozwoju obszarów wiejskich oraz upowszechnianiu i wymianie informacji o inicjatywach aktywizujących ludność. Projekt ten obejmował wszystkie gminy należące do Regionu Kozła i był realizowany od stycznia 2007 r. do 14 kwietnia 2008 r. Podczas różnorodnych operacji, warsztatów, szkoleń, działań promocyjnych oraz imprez integracyjnych angażowano znaczną liczbę mieszkańców, jego trwałym efektem jest wiele materiałów i opracowań, które będą wykorzystywane w kolejnych latach funkcjonowania Stowarzyszenia. Jednym ze znaczących działań było wypracowanie koncepcji jednolitej marki Regionu Kozła, która stanie się wspólnym znakiem obszaru objętego LSR.

W trakcie prowadzonych operacji przygotowywano założenia wstępne do nowej Lokalnej Strategii Rozwoju, która w oparciu o nadrzędne zasady współpracy pomiędzy sektorami gospodarczym, publicznym i społecznym będzie drogowskazem dla społeczności zamieszkującej obszar LSR w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

It's easy to get started creating your website. Knowing some of the basics will help.

What is a Content Management System?

A content management system is software that allows you to create and manage webpages easily by separating the creation of your content from the mechanics required to present it on the web.

In this site, the content is stored in a database. The look and feel are created by a template. Joomla! brings together the template and your content to create web pages.

Logging in

To login to your site use the user name and password that were created as part of the installation process. Once logged-in you will be able to create and edit articles and modify some settings.

Creating an article

Once you are logged-in, a new menu will be visible. To create a new article, click on the "Submit Article" link on that menu.

The new article interface gives you a lot of options, but all you need to do is add a title and put something in the content area. To make it easy to find, set the state to published.

You can edit an existing article by clicking on the edit icon (this only displays to users who have the right to edit).

Template, site settings, and modules

The look and feel of your site is controlled by a template. You can change the site name, background colour, highlights colour and more by editing the template settings. Click the "Template Settings" in the user menu. 

The boxes around the main content of the site are called modules.  You can modify modules on the current page by moving your cursor to the module and clicking the edit link. Always be sure to save and close any module you edit.

You can change some site settings such as the site name and description by clicking on the "Site Settings" link.

More advanced options for templates, site settings, modules, and more are available in the site administrator.

Site and Administrator

Your site actually has two separate sites. The site (also called the front end) is what visitors to your site will see. The administrator (also called the back end) is only used by people managing your site. You can access the administrator by clicking the "Site Administrator" link on the "User Menu" menu (visible once you login) or by adding /administrator to the end of your domain name. The same user name and password are used for both sites.

Learn more

There is much more to learn about how to use Joomla! to create the web site you envision. You can learn much more at the Joomla! documentation site and on the Joomla! forums.