szklanenegatywy.pl Audioprzewodnik po "Szlaku bez końca" Galeria zdjęć 

Ogłoszenia

Zarząd Lokalnej Grupy Działania Regionu Kozła informuje, że z uwagi na zmianę przepisów dotyczących zasad aplikowania o środki pochodzące z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 i konieczność dostosowania przez LGD RK wewnętrznych dokumentów w tym Lokalnej Strategii Rozwoju, procedur naboru, kryteriów oceny itd., zapowiadane terminy naborów wniosków zostają przesunięte prawdopodobnie na koniec roku 2017. 

dsc 053310 lipca w Bibliotece Publicznej w Zbąszyniu odbyła się druga część warsztatów z kodowania pod patronatem „Linku do przyszłości”. Dzięki uprzejmości Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i zaangażowaniu koordynatorki projektu, Darii Klorek, naszej bibliotekarki, roboty typu „Finch” pozostały w Zbąszyniu na czas wakacyjny.

Wiemy, że podczas organizowanych w bibliotece warsztatów możemy zachęcić dzieci do nauki programowania. To szczególnie ważne dla nas, ponieważ w małych miejscowościach oferta zajęć edukacyjnych nie jest tak duża jak w większych ośrodkach. Szkoda, że roboty nie mogą zostać w bibliotece na stałe – można by objąć zajęciami większą ilość dzieci i robić zajęcia systematycznie (jeden robot kosztuje ok. 600 zł i jest to cena bardzo wysoka dla budżetu gminnej biblioteki). Bibliotekarki i tak cieszą się, że udało im się wejść do ogólnopolskiego programu FRSI i choć na kilka miesięcy sprowadzić roboty do Zbąszynia.

 

Dzieci, które wzięły udział w zajęciach, miały szansę nauczyć się od podstaw programowania gry o nazwie „Finch -pong”. Zadaniem uczestników warsztatów było zakodowanie wirtualnej paletki oraz piłki. Finch – nasz robot, kontrolował ruchy paletki tak, aby piłeczka się od niego odbijała. Drugim etapem zajęć były zawody. Wygrywała ta osoba, która uzbierała największą ilość punktów w „Finch-pongu”. Zadanie nie było łatwe, nikt nie chciał zobaczyć na ekranie swojego komputera komunikatu „game over”. Wyłonili się nawet mali mistrzowie gry w „Finch ponga”. Radość była ogromna, ponieważ dzieci miały świadomość, że grają w grę, którą sami od podstaw zaprogramowali. Mamy nadzieję, że te i inne zajęcia z kodowania skłonią młodych ludzi do poszerzenia swoich zainteresowań tematyką programowania i zaprocentują w przyszłości.

Zajęcia po raz kolejny prowadzili niezawodni uczniowie z Liceum Garczyńskiego: Milena Szczeszek oraz Patryk Poznański pod czujnym okiem pani Pauliny Chłopkowskiej.

Dziękujemy im za zaangażowanie (przecież są wakacje!) i fantastyczną atmosferę podczas zajęć.